Usein kysyttyä

Milloin seuraan voi liittyä?

Seuran vuosittainen jäsenmaksu kattaa jäsenyyden aina vuoden ensimmäisestä päivästä vuoden viimeiseen päivään. Syyskuussa tai myöhemmin liittyneet saavat lisäksi kuluvan loppuvuoden kaupan päälle.

Liittymisen voi hoitaa missä tahansa seuran tapahtumassa seitsemän euron hintaan. Ei kuitenkaan tarvitse jäädä tapahtumasta paitsi, vaikkei seitsemää euroa heti taskun pohjalta löytyisikään. Kaikki ovat tervetulleita mukaan tapahtumiin kokeilemaan, onko seura liittymisen arvoinen.

Onko pakko liittyä heti? Voinko ensi tulla katsomaan, millaista seurassa on?

Me emme halua nyhtää rahojasi pois, vaan tarjota paikan ja yhteisön mukavaan animeharrastamiseen. Jotta et joutuisi ns. ostamaan sikaa säkissä, olet tervetullut ensin seuraamaan kutakin jatkuvaa toimintaamme (videoiltoja, karaokea…) ainakin kerran ilman liittymispakkoa. Tulevan toimintamme voit tarkistaa kätevästi viereisestä kalenterista.

Maksaako jäsenyys tosiaan vain 7 euroa? Mitä muita kuluja on?

Jäsenyys on todellakin vain 7 euroa vuodelta. Eikä toki siinä vielä kaikki: jos olet aktiivinen harrastajajäsenyys mitä luultavimmin maksaa itsensä takaisin vuoden aikana.

Minkälaisia ihmisiä seurassa oikein on? Onko liittymiseen jotain ikärajaa?

Senpaissa on ihmisiä laidasta laitaan, mutta heitä kaikkia yhdistää ainakin yksi asia: innostus japanilaiseen populaarikulttuuriin. Emme katso koulutuksesi, sukupuolesi, seksuaalisen suuntautumisesi tai ikäsi perään, eikä meillä ole mitään animeaiheista lähtötasotestiä ovella.

Videoilloissa katsomamme materiaali sisältää usein vakavia tai välillä raakojakin aiheita, joten tämän perusteella suosittelemme liittymiseen DVD-julkaisuissakin tyypillistä 13 vuoden vähimmäisikää. Lisäksi osassa tapahtumistamme säädetään erikseen ikärajoja, kuten alkoholia tai voimakkaan väkivaltaista av-materiaalia sisältäviin tapahtumiin 18 vuoden ikärajaa.

Tällä hetkellä jäseniä on 12-vuotiaista yli 40-vuotiaisiin, keskiarvon ollessa noin 20 vuoden paikkeilla.

Haluaisin tulla mukaan järjestämään toimintaa. Miten tämä onnistuu?

Aluksi kannattaa kertoa meille ideastasi ehdotus- ja palautelomakkeemme kautta tai Discordissa. Käymme läpi saamiamme ehdotuksia vähintään jokaisessa hallituksen kokouksessa (joita pidetään kuukausittain) ja järjestämme tapahtumia niiden perusteella. Jos haluat ideasi nopeaan käsittelyyn, kannattaa lähettää suoraan postia hallituksen osoitteeseen seele [at] lists [piste] utu [piste] fi.